Wairarapa eco farm - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu Wairarapa eco farm - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu

Wairarapa eco farm

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Marlette

28 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Greytown

Na tasmanie had ik een pauze nodig en die heb ik gevonden bij Frank, Josje en familie in Greytown, New Zealand. Zij zijn famile van familie en we delen een tante en neefje maar we zijn niet echt familie. Ik ben erg dankbaar voor hun gastvrijheid en de mogelijkheid om even tot rust te komen. Ik ben ruim een maand bij hun geweest.
De boerderij is een biologisch groenten en fruit bedrijf, ze wonen op 1 plek en verbouwen de meeste producten op een andere plek. Ze hebben een vaste klanten die per periode (meestal een seizoen ) betalen en groenten en ftuir krijgen wat er is.
Voor zo ver ik de energie voor had heb ik meegeholpen op de boerderij. Ik had een aantal vaste taken zoals de zaailingen water geven en de kippen voeren in de avond. Verder heb ik klusjes gedaan zoals wat administratie, deuren oliën, zaaien, oogsten en kinderen van de schoolbus ophalen.
Ik ben op het laatste in mijn eentje drie dagen gaan wandelen in de bergen tussen de wairarapa (de streek waar de boerderij is) en Wellington. Dat was een heel avontuur maar erg gaaf! De herinneringen en prestatie draag ik voor altijd bij me. Ik zou een heel blog kunnen schrijven over deze drie dagen (van mezekf laten zakken aan een touw van een modder helling tot een jongen die een possum ving met touw en takken) maar dat ga ik niet doen. Ik vertel er liever over als ik terug ben. Voor nu heb ik wel een gedicht dat ik wil delen:

Where am I?
71 human steps
Tree root steps,
more than I can begin to count
How many cicadas do I hear?

The smell of my three day old socks,
That will return me to the real world!

Orange triangles,
Top of this track,
where are you?
Around the corner
or kilometres away?

The smell of my three day old socks,
that will return me to the real world.

Trees turning to dust in my hands.
How old were you tree?
How long did it take you to turn to dust?

Young trees
growing
longer than I have
And will continue growing
long after I have turned to dust

The smell of my three day old socks,
that will return me to the real world...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greytown

Marlette

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 2844

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Australie

Landen bezocht: