van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu

van Sydney naar Melbourne

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Marlette

26 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hallo daar winter bewoners! Ik zit lekker op het balkon in mn jurkje en onmisbare zonnebrand op mijn nieuwe tablet te typen. Ik ben inmiddels in Melbourne, ben hier afgelopen zaterdag aangekomen.
Vanuit Sydney heb ik de trein gepakt naar Bundanoon, een mini dorpje met een YHA.
Er komen net5 stuntvliegtuigen overvliegen in formatie. Dat zal wel met Australia day te maken hebben, dé nationale feestdag hier die vandaag is...
Anyway, Bundanoon, een klein afgelegen dorpje dat redelijk te bereiken was met een trein en bus. Op de overstap kwam ik twee Nederlandse meiden tegen die ook naar Bundanoon gingen en waarmee ik heb opgetrokken tot mijn aankom in Melbourne.
We zouden 2 nachten en 1 hele dag in Bundanoon blijven dus ik wilde al vroeg gaan wandelen in het plaatselijke nationale park (morton national park). Toen ik ook nog eens om 5 uur klaar wakker was van waarschijnlijk de jetlag ben ik om 6 uur in mijn eentje vertrokken. Om 7 uur was ik bij de meest fantastische uitkijk over het park, helemaal alleen met de vogels. Ik heb hier natuurlijk foto's van maar heb geen mogelijkheid om ze van mijn camera af te halen... helaas. ..
Ik heb ongeveer 8 uut rondgelopen, 4 kangaroos en een heleboel hagedissen en vogels gezien en gedouched onder een waterval.

De volgende dag zijn we met de trein naar Canberra gegaan. Dit in de hoofdstad van Australië omdat Melbourne en Sydney het allebei te graag wilde. We waren al gewaarschuwd dat er niet zo veel te doen was maar hebben om toch aardig vermaakt voor 2,5 dagen en 3 nachten.
Het hostel was wat vervelend, ik ben erg verkouden geworden van de aggressive airco maar uitzteten was ook niet echt een optie aangezien geen ramen of andere ventilatie waren.
De ee rat e dag hebben we het oorlogsmonument bezocht (niet echt vrolijk maar t hoort er geloof ik wel bij he?!), zijn we naar de nationale galerij geweest waar een par erg bizondere/beroemde werken waren) en werden we op de terugweg overvallen door een enorme onweersbui waarop we snel een cafe ingevlucht zijn.
De tweede dag hebben we de ambassade buurt bezocht en ben ik even heel dicht bij zowel spanje an nederland, ierland en nieuw Zeeland geweest. Daarna hebben we een gratis tour gedaan in het nationale parlement. Sommige dingen waren erg interessant en symbolisch, andere zwaar politieke kwesties heb ik maar laten hangen.. als laatse zijn we nog naar de nationale portret galerie geweest
Ik wilde heel graag na Canberra naar tredbo, een ander gat in de buurt van de hoogste berg van Australië. Maar na eindeloos rondbellen en zoeken kwam ik er achter dat er in de zomer niet echt bussen gaan daarheen omdat een een skigebied is en toeristen er alleen in de winter heen gaan... mijn enige optie was eigenlijk liften en dat zag ik niet zitten in mijn eentje... ach ik ben nog lang in Australië en het blijft gewoon op mijn verlanglijstje staan...

Zaterdagochtend vroeg dus de bus genomen vanuit Canberra naar den treinstation dat wel op de doorgaande trein route Sydney -Melbourne ligt. Vanuit hier was het nog zo een 7 uur (!) met de trein naar Melbourne. Ik ben blij dat ik niet gevlogen heb want ik begin nu een beetje de afstanden hier te bevatten ( ter vergelijking: Australië is ong 7.690.000 km2, nederland in ong 420.000 km2). Ik heb een beetje uit het raam gekeken en vooral gelezen.
De eerste dag in Melbourne heb ik even rustig aan gedaan en de andere helft van mijn boek uitgelezen. Dat was trouwens het tweede boek dat ik uit heb sinds in in Australië ben. Ik ruil ze om in de hostels. Dat is een erg fij en gebruikelijk systeem hier.
Gisteren heb ik door de stad gewandeld. Ik vind Melbourne een mooiere, openere stad dan Sydney maar het is allebij veel hoogbouw en erg nieuw vergeleken met Europa.

Vandaag dus een feestdag hier, ik moet zo gaan kijken hoe ik die ga invullen. Morgen ga ik naar het strand met een gratis bus van het hostel. Donderdag wil ik lekker lui rondhangen in de botanische tuinen, pap zei dat die erg mooi zijn hier. Vrijdag moet ik alweer inpakken en voorbereiden (maar ik hoop nog naar imax te kunnen) om naar Tasmanië te gaan want zaterdag vlieg ik naar Hobart en zondag start ik met een tour rond Tasmanië. Daar heb ik erg veel zin in... wat ik daarna ga doen weet ik nog niet... ik heb geen zin in plannen en ga het wel ff bekijken. In iedergeval heeft Lisa, mijn nichtje, een ticket naar Melbourne 19 februari en het plan is dat we elkaar gaan ontmoeten en samen reizen.

Dat was het voor nu. Ik ga mijn waterflesje zoeken. Ik denk dat ik die op het dakterras heb laten staan...
Xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marlette

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 2849

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Australie

Landen bezocht: