Phillip Island - Reisverslag uit Silverleaves, Australië van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Silverleaves, Australië van Marlette Graaf - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Marlette

28 Maart 2016 | Australië, Silverleaves

Vanuit de afgelegen boerderij in greytown ben ik terug gevlogen naar Melbourne waar Lisa (mijn nichtje) me ophaalde met de familie die zij weer via via kent en waar zij al een maand logeerde. Zij wonen op Phillip Island, net onder Melbourne. Ik ben hier nu ruim twee weken. Ik heb een kookaburra en een echidna van heel dichtbij gezien en een hoop wallabies voorbij zien springen. Ik wandel veel aan het strand wat hier 5 minuten vandaan is en praat veel met Lisa. We zijn denk ik elkaar een beetje aan het aftasten en aan het kijken hoe we het samen reizen invulling gaan geven.
Lisa werkte bij een restaurant toen ik hier aan kwam en sinds dit weekend werk ik er ook. De eerste dag deed ik alleen de afwas de hele avond maar o dat er gedoe was met de menager, die ook ontslagen is, kwamen de mensen te kort en werd ik tot serveerster gepromoveerd de tweede dag. Nou ja, Lisa heeft veel verantwoordelijkheid maar ik doe vooral wat me gezegt word en simpelere dingen zolas afruimen en opdekken. Ik moet eerlijk zeggen dat het nog veelste veel mis gaat voor mij en dat vind ik erg moeilijk. Ik heb dan ook aangegeven dat als ze willen dat ik volgend weekend weer kom werken ik alleen tafels wil opruimen/dekken en niet bestellingen wil rond brengen want het onthouden en meerdere dingen tegelijk doen is niet mijn sterkste kant om het zachtjes te zeggen... ach ik ben erg dankbaar voor de ervaring de mogelijkheid om dit een keer te doen maar ik verwacht niet dat ik het weer ga doen... geef mij maar een boerderij en kinderen :p

We hebben al redelijk wat plannen gemaakt voor de komende tijd. Morgen gaan we naar Melbourne, daar blijven we tot vrijdag. We willen naar de dierentuin, shoppen, naar de film en vooral ff niet werken. Dan zij we in het weekend weer op Phillip Island om te werken en we hebben 5 april een auto gehuurd voor de great ocean road. Ja we gaan echt reiden! We hebben een automaat dus moet wel goed komen. .. zo ver is het niet...
12 april leveren we de auto in in Melbourne en vliegen we naar Sydney. We hebben een buspas gekocht van Sydney naar Cairns (LOKA) die een jaar geldig is dus we hebben alle tijd om de east cost te doen.
Tot zo er voor nu! Laat wel weten hoe het reiden gaat over een week of twee...

Nog even wat praktische zaken: door het verzetten van de klok is het nu 8 uur later bij mij. Foto's staan op Facebook. Dat is eenvoudiger. Xje!

  • 28 Maart 2016 - 19:05

    Rieky:

    hé nichtjes, heel veel plezier komende tijd, ik zal aan jullie denken, passen jullie goed op jezelf?
    Je tantetje en neef

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Silverleaves

Marlette

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2846

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Australie

Landen bezocht: